Haber

ZİGANA TÜNELİ AÇILMAYA HAZIRLANIYOR

Doğu Karadeniz’i Orta Doğu, Kafkaslar ve İran’a bağlayan tarihi İpek Yolu’nun geçtiği güzergah üzerinde, dünyanın 3. en uzun çift tüp karayolu tüneli ve Avrupa’nın en uzun çift tüp karayolu tüneli sona erdi. 14,5 kilometrelik Zigana Tüneli’nde son buluyor. Tünelde asfalt, havalandırma ve aydınlatma çalışmaları tamamlanmış olup, boya ve çevre düzenleme işlemleri ile son rötuşlar yapılmıştır. Nisan ayında açılışı için hazırlıkların devam ettiği tünel; Özellikle kış aylarında dik ve virajlı rampalarda kar, sis ve buzlanma ulaşımı kısaltacağı gibi heyelan ve kaya düşmesi endişesi taşıyan sürücüleri de rahatlatacaktır.

Trabzon-Gümüşhane karayolu üzerinde yapılan ve temeli 17 Mart 2017’de atılan Zigana Tüneli’nde çalışmalar tamamlandı. Işığın görüldüğü proje ile her biri 14,5 kilometre uzunluğunda çift tünel yapıldı. Gümüşhane’nin Torul ilçesine bağlı Köstere köyü ile Trabzon’un Maçka ilçesine bağlı Başarköy köyü ortasında. Yeni Zigana Tüneli ile Başarköy Vadisi’ne 1,15 metre kottan girilecek, 1.264 metre kottan yüzde 3,30 eğimle çıkılacak. Zigana Dağı yüzde 0,85 kotunda alçalacak ve 1.212 metre yükseklikte Köstere Vadisi’nden çıkacak bir tünelle geçilecek.

MESAFE 30 DAKİKA KISALACAK

Tünel, Gümüşhane-Trabzon ulaşımını 30 dakika kısaltacak. Doğu Karadeniz’i Orta Doğu, Kafkasya ve İran’a bağlayan tarihi İpek Yolu güzergâhında yer alan tünel, tamamlandığında dünyanın 3. ve Avrupa’nın en uzun çift tüp karayolu tüneli olacak. Türkiye’de ilk kez karayolu tünellerinde yapılan ‘dikey şaft yapıları’ Zigana Tüneli’nde hayata geçirildi. Proje ile 3 istasyonun her birine 1 adet pak ve 1 adet kirli hava olmak üzere toplam 6 adet havalandırma bacası yapısı dahil edilmiştir.

BÜYÜK TASARRUF SAĞLAYACAK

Yurtiçi kara taşımacılığı ile daha hızlı ve güvenilir uluslararası ticarete katkı sağlayacak proje ile zamandan 40 milyon TL ve akaryakıttan 99 milyon TL olmak üzere yılda toplam 139 milyon TL tasarruf sağlanacak. Tünel ile birlikte karbon salınımı 18 bin ton daha az olacak. Trabzon’u Gümüşhane üzerinden Bayburt ve Erzurum’a bağlayan güzergah üzerinde inşa edilen tünel, Trabzon-Aşkale yolunun 44. kilometresinde Maçka- Başarköy mevkiinden başlayıp 67. kilometrede Köstere-Gümüşhane yoluna bir köprü ile bağlanacak. Kavşak noktası. Genişliği 12 metre olan mevcut devlet yolu 2 şeritli bölünmüş yol haline getirilecek. Elektromekanik imalatların yanı sıra asfalt, havalandırma ve aydınlatma işleri tamamlanmış olup, boya ve çevre düzenleme işlemleri ile son rötuşlar yapılmıştır. Nisan ayında açılışı için hazırlıkların devam ettiği tünel; Ayrıca özellikle kış aylarında dik ve virajlı rampalarda kar, sis ve buzlanmanın yanı sıra ulaşımı kısaltarak heyelan ve kaya düşmelerinden korkan sürücüleri rahatlatacaktır. Öte yandan sürücülere konforlu, güvenilir ve ekonomik ulaşım sağlayacak Zigana Tüneli’ndeki son durum da görüntülendi.

SÜRÜCÜLER HEMEN BEKLEYİN

Rotayı sıklıkla kullanan tır şoförü Nurettin Çil, korkusuzca ve inançla yolculuk edecekleri için keyifli olduklarını söyledi. Taş düşmeleri oluyor. Yolda köpekler var, onlardan kaçamayız. Tek isteğimiz tünelin bir an önce açılması. Can ve mal güvenliği için kendimizi tünele atmak istiyoruz. Tünel açıldığında yakıtta, süre ve günlerde azalma olacaktır. Zigana Dağı’nda sık sık kazaların yaşandığını ifade eden tır şoförü Ali Rıza Terzi, “Tüneli bir an önce açmamız bizim için güzel olacak. Kışın Zigana Dağı’nı geçerken zorluklar yaşıyoruz. Arabalarımız yolda. Taşlar yuvarlanıyor. Sis var, sisin içinde taş yuvarlanınca biz onu göremiyoruz. Köpek önümüzde. Ağır tonajlı araçlarımızla durma şansımız yok. Tüneli açmamız bizim için daha iyi. Tüneli açarak zaman kazanmamız bizim için daha iyi. Akaryakıt konusunda firmalar rahatlayacak” dedi. Cevat Şimşek, “Tünelin açılması bizim için her zaman daha iyi olacak. Kışın bu yolun zorluğunu çekmeyeceğiz. İnşallah bir an önce tünel açılırsa hem zamandan hem de yakıttan tasarruf etmiş oluruz. Daha rahat edeceğiz’ dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu